Hakukoneoptimointi vs. sisältöoptimointi

Hakukoneoptimointi jo itse sanana on aika hirveä. Ainakin jos miettii näin kävijän kannalta. Sama kuin fyysinen kauppa optimoitaisiin Fonectan keltaisia sivuja varten tai musiikki Spotifyä varten.

Webbisivuja on optimoitu hakukoneita varten jo pitkään. Tai no siitä saakka kun on ollut hakukoneita olemassa eli sieltä 1990 luvun puolesta välin. Kyseessä ei ole siis mikään uusi asia.

Read More

Web-analytiikkaa vai vain tahroja paperilla?

Vastaatko yrityksessäsi sivustosi kävijämäärän mittaamisesta? Tuijotatko analytiikkaohjelman tarjoamaa näkymää lukuisista numeroista? Onko kävijämäärän nousu hyvä asia? Miten poistumisprosentti? Toimiiko sivustosi halutulla tavalla?

Digitaalisen markkinoinnin hienoin puoli on se, että miltei kaikki on mitattavaa. Ja toisaalta hankalin asia on se, että miltei kaikki on mitattavaa. Analytiikkaohjelmien tulisi auttaa mittaamaan kuinka sivustosi toimii, mutta usein saat ruudun täyteen lukuja, joita klikkailemalla saat eteesi vielä lisää lukuja.

Read More

Mikä on oikea paikka CTA:lle?

Törmäsin mielenkiintoiseen kirjoitukseen, jossa käsiteltiin CTA:n eli call to action napin sijoituspaikkaa sivulla. Kirjoitan tässä vain muutaman pointin tuosta ja voit lukea tekstin kokonaisuudessaan KISSmetriksin sivulta.

Mutta alkuun mikä on call to action eli CTA? Suomenkielinen termi olisi varmaan jotain tyyliin kehoitus toimintaan. Tällä tarkoitetaan yleensä web sivun tai miksei sähköpostimarkkinoinnissakin sitä kohtaa jota haluamme viestin lukijan klikkaavan. Read More

Onko sisältömarkkinointi vain uusi trendi?

Jos työskentelet markkinoinnissa ja varsinkin digitaalisen markkinoinnin puolella, et ole voinut välttyä sanoilta content marketing tai sisältömarkkinointi. Keskustelin ohimennen erään markkinoinnin puolella työskentelevän kanssa ja hänen mielestään tämä voisi olla vain ohimenevä trendi.

Eli onko markkinointi markkinoinnin uhri? Voiko olla, että sisältömarkkinointi on vain sanahelinää joka vaihdetaan ensi vuonna uuteen termiin? Read More